Pitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiäpitsiä

syys09 246

Minulla taitaa olla pitsiä jo joka paikassa. Kaikki taisi alkaa siitä, kun vuosia sitten sain Lempi-mummoltani perinnöksi pitsilakanan. Sen jälkeen olen kolunnut äidin pöytäliinalaatikot, kapioarkut, vintin ja kirpparit. Talomme ikkunat ovat yksi toisensa jälkeen saaneet vanhoista pitsilakanoista tehdyt verhot, ja sitkeästi olen jaksanut asetella pieniä virkattuja liinoja pöydille ja tasoille ympäri huushollia, vaikka kaksivuotias pikkumies käyttääkin niitä leikeissään milloin hattuna tai tiskirättinä. Ongelmaksi onkin koitunut se, etteivät kaikki pitsini mahdu esille. Pitäisi olla enemmän ikkunoita ja pöytiä. Mahdollisesti ensi keväänä rakennettavaan piharakennukseemmekin minulla on jo pitsiä varattuna vaikka millä mitalla.

syys09 228

syys09 247

Kun vain osaisi itsekin virkata. Jotain ponchoja ja huiveja olen virkannut, mutta pitsin virkkuuseen en ole uskaltautunut. Sen verran monimutkaisilta ne mallit näyttävät, ja jälkikin on niin pientä, että mahtaa kestää ikuisuuden, että saa jonkinlaisen liinan aikaiseksi…

syys09 255

Lempi-mummoni oli oikea virkkuukone. Hän virkkasi koko ajan. Istui nojatuolissaan virkkuukoukku ja työ kädessään ja antoi mennä vaan. Mummo virkkasi kaikille lapsilleen ja lapsenlapsilleen sängynpeitot. Minä suvun nuorimmaisena olin saanut valita mallin, ja olin kuulemma pistänyt mummolle oikein hankalan tehtäväksi. Mummo opetti minutkin virkkaamaan. Ei tullut minusta virkkaajaa, mutta olisiko sitten tämä pitsien haaliminen periytynyt sieltäpäin.

syys09 248

Published in: on lokakuu 31, 2009 at 8:37 pm  Jätä kommentti  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://karoliinankammari.wordpress.com/2009/10/31/pitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsiapitsia/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

